„Kwiecień plecień bo przeplata, trochę zimy, trochę lata.”
Każdy z Nas zna to przysłowie, które oznacza, że kwiecień potrafi być psotnym miesiącem. Czasem jest piękna, wiosenna pogoda, a czasem za oknem gości śnieg i mróz.
W związku z powyższą tematyką przedstawiamy propozycje kilku zadań do wykonania razem z dzieckiem:
- Eksperyment tęcza nr 1.
Potrzebne będą: 4 szklanki, 4 barwniki, sól, sól, słomka. Co robimy? Wlewamy wodę do szklanek i wsypujemy kolejno do pierwszej jedną łyżeczkę soli, do drugiej dwie, trzecia trzy i czwarta cztery. Mieszamy tak, by sól się rozpuściła, następnie do każdej szklanki wlewamy barwniki tak, by powstały 4 kolory wody. Bierzemy słomkę i jej końcówkę zanurzamy w szklance z 1 łyżeczką soli, nie wyciągając jej ze szklanki zatykamy palcem otwór słomki i przenosimy do szklanki nr 2, otwieramy na moment słomkę (ściągamy palec) i po chwili szybko zamykamy i przekładamy do następnej szklanki.
Dodatkowe wyjaśnienie: woda w poszczególnych szklankach ma różną gęstość spowodowaną różną ilością soli. Dlatego nie zmieszała się tylko ta z większą gęstością wypchała ku górze tę bo mniejszej gęstości.
Eksperyment tęcza nr 2.
https://m.youtube.com/watch?v=kR3oJ88rLPU
- Kolorowanka tęcza: załącznik nr 1.
A teraz sprawdzimy Wasz angielski. Czy zrozumiecie polecenie? Mamy nadzieję, że tak.
Please, colour the rainbow with red, orange, yellow, green, light blue, dark blue and purple.
- Zabawa ruchowa: Woda, ziemia, powietrze.
Rodzic mówi – dziecko pokazuje:
Woda – ręce w dół,
Ziemia – ręce do przodu,
Powietrze – ręce górę.
- Co to jest cykl hydrologiczny? Jak powstaje deszcz?
Tutaj znajdziemy odpowiedź:
https://m.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8
A jak powstaje tęcza?
https://m.youtube.com/watch?v=c_83vgS8j9k
Chętnych pokazania swoich prac zapraszamy do przesłania ich na adres mailowy świetlicy: zspswietlica@o2.pl. Prace będą zamieszczane cyklicznie na stronie szkoły, w zakładce świetlica.
Pozdrawiamy i życzymy udanej zabawy!
Wychowawcy świetlicy