Laboratoria Przyszłości to Program rządowy skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Skórcu uzyskał wsparcie w wysokości 117ooo zł. Zakupiono zestawy urządzeń i pomocy dydaktycznych. Szkoła wzbogaciła bazę wyposażenia o : 2 drukarki 3d z zestawem filamentów, laptopy do obsługi drukarek, zestawy klocków corbo-edu, aparat fotograficzny z akcesoriami do filmowania i fotografowania w postaci statywu, gimbala i softboksa, stację lutowniczą, okulary gogle VIAR do projekcji 3d. Zestawy do robotyki dla klas I-III i IV-VIII. Całość uzupełnia zakup zestawu nagłośnieniowego
Zajęcia z wykorzystaniem okularów VR mogą być fascynującym doświadczeniem. Przekonali się o tym uczniowie, którzy na dzisiejszych zajęciach poznali zasady pracy z tym urządzeniem. Ponadto dzieci poszerzyły swoją wiedzę na temat pozytywnych i negatywnych stronach używania tego typu narzędzi. Ta lekcja to wstęp do wirtualnego świata, dzięki któremu uczniowie będą mogli zwiedzać niezwykłe miejsca na całej kuli ziemskiej, odwiedzać zabytki, lasy deszczowe, morza czy oceany. To niezwykłe narzędzie, aby rozbudzić ciekawość otaczającego świata czy poszerzać horyzonty. Dzięki zajęciom z okularami VR dzieci rozbudzają swoją wyobraźnię, zdolności poznawcze oraz koncentrację. Zajęcia prowadziła pani Katarzyna Pióro. W ramach zajęć terapeutycznych została przeprowadzona sesja relaksacyjna z wykorzystaniem okularów VR. Uczennice mogły zanurzyć się w wirtualnym świecie, pełnym spokoju i harmonii. Dziewczynki eksplorowały wirtualne ogrody, spacerowały po plaży słuchając szumu fal rozbijających się o brzegi, wykonywały ćwiczenia oddechowe podziwiając przy tym rozgwieżdżone niebo. Poprzez wirtualne środowisko, dziewczynki odnalazły swoje miejsce, gdzie mogły się zrelaksować i naładować pozytywną energią. Dzięki okularom VR, uczniowie mają szansę na chwile odprężenia i złapania dystansu od codziennego stresu. Zajęcia prowadziła pani Katarzyna Pióro Podczas zajęć terapeutycznych dzięki okularom VR, uczniowie mogli eksplorować wirtualne przestrzenie, które symulowały różne sytuacje życia codziennego. Dzieci rozwiązywały ciekawe zadania związane z orientacją przestrzenną a nawet trenowały nawigację w przestrzeni trójwymiarowej. Dzięki okularom VR, nauka staje się bardziej atrakcyjna i interaktywna, a uczniowie mają możliwość praktycznego rozwijania umiejętności przestrzennych. Zajęcia prowadziła pani Katarzyna Pióro W dniu 19 maja 2023 r uczniowie klasy 5b po raz kolejny mogli poczuć się małymi inżynierami. W ramach Programu Laboratoria Przyszłości najpierw zbudowali, a poźniej zaprogramowali kolejną budowlę. Zajęcia prowadziła pani Aneta Kowalczyk. W dniu 18 maja 2023 r uczniowie klasy 4b po raz kolejny mogli poczuć się małymi inżynierami. W ramach Programu Laboratoria Przyszłości najpierw zbudowali, a poźniej zaprogramowali kolejną budowlę. Zajęcia prowadziła pani Aneta Kowalczyk. W dniu 18 maja 2023 r uczniowie klasy 4c po raz kolejny mogli poczuć się małymi inżynierami. W ramach Programu Laboratoria Przyszłości najpierw zbudowali, a poźniej zaprogramowali kolejną budowlę. Zajęcia prowadziła pani Aneta Kowalczyk. Na lekcjach przyrody uczniowie klas czwartych wykonali preparaty z okazów roślinnych i oglądali je pod mikroskopem. Obserwowali małe struktury niewidoczne gołym okiem. Zajęcia stworzyły uczniom możliwość innego spojrzenia i zdobycia nowych doświadczeń w obsłudze mikroskopu. Zajęcia przeprowadziła Elżbieta Karwowska Klocki education Spike z Laboratorium Przyszłości Uczniowie klasy trzeciej zdobywają kolejne umiejętności z zakresu programowania podczas zajęć, które odbywają się z wykorzystaniem klocków Spike. Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, tworząc nowe budowle i programując ich działanie. Zajęcia rozwijają u uczniów koordynację wzrokowo-ruchową, usprawniają procesy poznawcze tj. pamięć, percepcję, spostrzegawczość i umiejętność kontroli. Zajęcia przeprowadziły Elżbieta Karwowska i Katarzyna Pióro Na ostatnich zajęciach klasa IIa kontynuowała zajęcia z zestawem LEGO Essential. Tym razem powstały „Diabelski młyn obrotowy” i „Kręgle”. W ramach projektu „Laboratoria przyszłości” uczniowie w czasie lekcji informatyki programują roboty mBot w środowisku mBlock. Na zdjęciach wykorzystanie robotów do pomiaru odległości. W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy 5a po raz kolejny programowali z użyciem robotów codey rocky. Codey Roky życzy wszystkim Wesołych Świąt. Dookoła świata z okularami VR – laboratoria przyszłości W trakcie zajęć terapeutycznych grupa czterech osób rozpoczęła wirtualną podróż dookoła świata. Dziewczynki nauczyły się posługiwania okularami VR, poznając przy tym architekturę i krajobrazy różnych zakątków naszego globu. Zobaczyły jak szybko mogą przemieszczać się z miejsca na miejsce dzięki nowoczesnej technologii. Największe emocje wzbudziła możliwość nurkowania wśród kolorowych ryb w oceanie oraz zapierające dech widoki w Dubaju. Z pewnością w przyszłości wyruszymy jeszcze w niejedną wirtualną podróż. Zajęcia przygotowała i prowadziła pani Katarzyna Pióro. Okulary VR – oknem na świat
Okulary VR na zajęciach terapeutycznych
Okulary VR na zajęciach terapeutycznych
Zajęcia z robotyki w klasie 5b
Zajęcia z robotyki w klasie 4b
Robotyka w klasie 4c
Zajęcia z przyrody z wykorzystaniem mikroskopów -Laboratoria przyszłości
Klocki education Spike z Laboratorium Przyszłości w klasie IIIa
LEGO Essential w klasie IIb
zajęcia z robotami mBot w klasie 7a
Przedświąteczne zajęcia Codey Roky
31 marca Dzień Nowych Technologii w Edukacji.
Okulary VR na lekcji historii w klasie Va
“Klasa 5a uczestniczyła w lekcji historii z wykorzystaniem okularów VR. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, uczniowie zdobywali średniowieczny zamek w trójwymiarze. Prowadzili ukierunkowaną obserwację :działanie trebusza, działanie machin oblężniczych, fortyfikacje obronne, funkcjach baszt i murów, wyglądzie zamkowego dziedzińca. Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń. Z pewnością jeszcze niejednokrotnie powtórzymy te niezwykłe wędrówki historyczne.”
Lego Education Spike w klasie 5b
W dniu 20 stycznia klasa 5b miała okazję uczyć się przez zabawę przy użyciu klocków Lego Education Spike w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Tym razem zbudowali i zaprogramowali małego pomocnika z wielką pomocą.
Zajęcia z nauki programowania z robotami Codey Rocky - Laboratoria Przyszłości
Na zajęciach z nauki programowania w klasie trzeciej p. Mariusz Poślada uczył dzieci programowania z wykorzystaniem robotów Codey Rocky. Uczniowie poszerzali swoją wiedzę i umiejętności. Zajęcia dostarczyły dużo radości i zabawy.
Zabawa z Codey Rocky
3 lutego uczniowie klasy 5b na informatyce testowali i bawili się w programistów robota edukacyjnego Codey Rocky w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Zajęcia z przyrody z wykorzystaniem mikroskopów -laboratoria przyszłości
Na lekcjach przyrody uczniowie klas czwartych poszerzali wiedzę o budowie organizmów oglądając preparaty pod mikroskopem. Mieli okazję zobaczyć małe struktury organizmu niewidoczne gołym okiem. Zajęcia dały uczniom możliwość innego spojrzenia na organizm i zdobycia nowych doświadczeń w obsłudze mikroskopu.
Okulary VR na lekcji historii- laboratoria przyszłości
“Klasy 4a, 4b, 4c uczestniczyły w lekcji historii z wykorzystaniem okularów VR. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, uczniowie zwiedzili średniowieczny zamek w trójwymiarze. Prowadzili ukierunkowaną obserwację o : budowie zamku, fortyfikacjach obronnych, funkcjach baszt i murów, wyglądzie zamkowego dziedzińca. Największą atrakcją była wspinaczka na mury obronne i podziwianie zamkowego otoczenia. Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń. Z pewnością jeszcze niejednokrotnie powtórzymy te niezwykłe wędrówki historyczne.”
Druk 3 D - ,,Laboratoria przyszłości"
Projekt „Laboratoria przyszłości” umożliwił korzystanie z nowych technologii na lekcji informatyki. Między innymi uczniowie mogą poznawać tajniki druku 3D. Na zdjęciach zajęcia z wykorzystania drukarki 3D.
ŚWIĄTECZNE KONSTRUKCJE Z KLOCKAMI KORBO EDU W KLASACH TRZECICH
Kolejne zajęcia z programowania z klockami Korbo Edu przebiegły w świątecznych nastrojach. Dzieci wykonały tańczące choinki, ruchomego Mikołaja i jego sanie oraz wiele innych symboli zbliżających się świąt. Była świetna nauka i zabawa! Wesołych Świąt!
Klasa 7a podczas zajęć z doradztwa zawodowego wykorzystała klocki Korbo EDU
Klasa 7a podczas zajęć z Doradztwa Zawodowego wykorzystała klocki Korbo EDU. Uczniowie ćwiczyli podstawową kompetencję społeczną miękką jaką jest praca w zespole, grupie, wzajemna komunikacja. W każdej pracy bardzo ważna jest współpraca i wzajemne pozytywne relacje. Uczniowie w grupach tworzyli swoje dzieła doskonaląc swoje umiejętności, jednocześnie dobrze się bawiąc.
Robotyka na lekcjach informatyki
Dzięki projektowi „Laboratoria przyszłości” lekcje informatyki są bardziej ciekawe i twórcze. Uczniowie klas 4-8 programują roboty: Lego Spike, Cody Rocky, różne wersje Mbot przy użyciu środowiska Mblock przy użyciu komputerów oraz urządzeń mobilnych. Okazuje się, że programowanie może być świetną zabawą! Na zdjęciach zajęcia z programowania Cody Rocky.