Laboratoria Przyszłości to Program rządowy skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Skórcu uzyskał wsparcie w wysokości 117ooo zł. Zakupiono zestawy urządzeń i pomocy dydaktycznych. Szkoła wzbogaciła bazę wyposażenia o : 2 drukarki 3d z zestawem filamentów, laptopy do obsługi drukarek, zestawy klocków corbo-edu, aparat fotograficzny z akcesoriami do filmowania i fotografowania w postaci statywu, gimbala i softboksa, stację lutowniczą, okulary gogle VIAR do projekcji 3d. Zestawy do robotyki dla klas I-III i IV-VIII. Całość uzupełnia zakup zestawu nagłośnieniowego
Nauka kodowania kształtuje u dzieci umiejętność abstrakcyjnego myślenia, ćwiczy zapamiętywanie i koncentrację, uczy logicznego myślenia, a nade wszystko jest świetną zabawą. Uczniowie kl. 2 a z zapałem tworzyli oryginalne konstrukcje z zębatek, walców i łączników umieszczając je na kolorowych platformach oraz wprawiając je w ruch. W taki sposób powstały budowle: tęczowy wieżowiec, farma, Koloseum, park, dron i młyn. W ramach Programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klas 4 – 8 sterowali oraz programowali roboty Codeblock przy pomocy tabletów. Zajęcia prowadził Krzysztof Wyrzykowski. Podczas zajęć z nauki programowania klasa 3a wykonała wiele ciekawych projektów. Z klocków konstrukcyjnych Korbo powstały m. in. maszyny budowlane, pojazdy przyszłości oraz domy marzeń. Pracując z zestawem LEGO Education SPIKE Essential skonstruowano Duży autobus, Łódź bagienną i Jaskiniowy samochód. Na zajęciach uczniowie tworzyli karuzelę z klocków Education Spike. Rozwijali motorykę małą, myślenie przestrzenne i kreatywność. Dzięki pracy w grupie wzajemnie motywowali się, wymieniali się pomysłami i opiniami. Uczniowie kl. 1b na zajęciach z informatyki konstruowali wykorzystując klocki edukacyjne Korbo. Pracując w zespole dzieci rozwijały umiejętności komunikacyjne, wspólnie podejmowały decyzje, pokonywały wszystkie napotykane trudności. Uczniowie rozwijali umiejętności planowania i projektowania. Wszystko w atmosferze dobrej zabawy i współpracy. Uczniowie kl.1a na lekcjach informatyki rozwijali swoje umiejętności z wykorzystaniem klocków korbo – Laboratoria Przyszłości. Projektowali i budowali według własnych pomysłów nowoczesne miasta: obiekty i pojazdy. Chętnie współpracowali w grupach. Uczniowie kl.1a na lekcjach informatyki rozwijali swoje umiejętności z wykorzystaniem edukation spike – Laboratoria Przyszłości. Zbudowali karuzelę i zaprogramowali ruch i muzykę. W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy 1 b konstruowali wykorzystując kreatywne klocki Edu Korbo. Klasa 1b wykonała fantastyczne budowle wykorzystując klocki Edu Korbo. Uczniowie nadawali nazwy swoim konstrukcjom oraz wprawiali je w ruch. Zajęcia przeprowadzone w grupach przebiegały w atmosferze współpracy i ogromnego zaangażowania wszystkich uczniów. Klasa 5a uczestniczyła w lekcji historii z wykorzystaniem okularów VR. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, uczniowie zwiedzali rzymskie miasto w trójwymiarze. Prowadzili ukierunkowaną obserwację :obwarowania miejskie, obóz wojskowy, rynek miejski, ulice i budynki w mieście, towary dostępne na rynku. Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń. Z pewnością jeszcze niejednokrotnie powtórzymy te niezwykłe wędrówki historyczne. Na lekcjach przyrody uczniowie pogłębiali wiedzę poprzez obserwowanie tkanek kręgowców za pomocą mikroskopów. Zajęcia poszerzyły wiedzę na temat budowy organizmów zwierzęcych. Klasa 5c uczestniczyła w lekcji historii z wykorzystaniem okularów VR. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, uczniowie zwiedzali rzymskie miasto w trójwymiarze. Prowadzili ukierunkowaną obserwację :obwarowania miejskie, obóz wojskowy, rynek miejski, ulice i budynki w mieście, towary dostępne na rynku. Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń. Z pewnością jeszcze niejednokrotnie powtórzymy te niezwykłe wędrówki historyczne. Klasa 5b uczestniczyła w lekcji historii z wykorzystaniem okularów VR. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, uczniowie zwiedzili Koloseum i rzymskie miasto w trójwymiarze. Prowadzili ukierunkowaną obserwację :budowa Koloseum, pojedynek gladiatorów, wędrówka po trybunach, obwarowania miejskie, obóz wojskowy, rynek miejski, ulice i budynki w mieście, towary dostępne na rynku. Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń. Z pewnością jeszcze niejednokrotnie powtórzymy te niezwykłe wędrówki historyczne. Dumni jesteśmy z aktywnego uczestnictwa naszych uczniów w projekcie „Laboratoria Przyszłości”. W ramach tych innowacyjnych zajęć, nasi uczniowie zdobywają unikalne umiejętności programowania robotów oraz zgłębiają tajniki fascynującego świata druku 3D. Kreatywność, współpraca i rozwijanie umiejętności technologicznych to kluczowe elementy tego projektu. Wierzymy, że zdobyta wiedza otwiera przed nimi nowe perspektywy i inspiruje do eksploracji technologicznej przyszłości. #LaboratoriaPrzyszłości Na ostatnich zajęciach klasa III a kontynuowała zajęcia z zestawem LEGO Education SPIKE Essential. Powstały dwie Kolejki linowe. Podczas ostatnich zajęć z nauki programowania klasa 3 a wykonała wspólny projekt: MIASTO. Wszyscy z zaangażowaniem podjęli się wyzwania. Powstały drogi wyposażone w sygnalizację świetlną, pojazdy, budynki, ogromny plac zabaw i ulica Fabryczna. Pedagog Urszula Napiórkowska w miesiącu wrześniu i październiku przeprowadziła kilka zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej i terapii pedagogicznej w klasach II – V z użyciem klocków korbo z Laboratoriów Przyszłości. Zajęcia z wykorzystaniem okularów VR mogą być fascynującym doświadczeniem. Przekonali się o tym uczniowie, którzy na dzisiejszych zajęciach poznali zasady pracy z tym urządzeniem. Ponadto dzieci poszerzyły swoją wiedzę na temat pozytywnych i negatywnych stronach używania tego typu narzędzi. Ta lekcja to wstęp do wirtualnego świata, dzięki któremu uczniowie będą mogli zwiedzać niezwykłe miejsca na całej kuli ziemskiej, odwiedzać zabytki, lasy deszczowe, morza czy oceany. To niezwykłe narzędzie, aby rozbudzić ciekawość otaczającego świata czy poszerzać horyzonty. Dzięki zajęciom z okularami VR dzieci rozbudzają swoją wyobraźnię, zdolności poznawcze oraz koncentrację. Zajęcia prowadziła pani Katarzyna Pióro. W ramach zajęć terapeutycznych została przeprowadzona sesja relaksacyjna z wykorzystaniem okularów VR. Uczennice mogły zanurzyć się w wirtualnym świecie, pełnym spokoju i harmonii. Dziewczynki eksplorowały wirtualne ogrody, spacerowały po plaży słuchając szumu fal rozbijających się o brzegi, wykonywały ćwiczenia oddechowe podziwiając przy tym rozgwieżdżone niebo. Poprzez wirtualne środowisko, dziewczynki odnalazły swoje miejsce, gdzie mogły się zrelaksować i naładować pozytywną energią. Dzięki okularom VR, uczniowie mają szansę na chwile odprężenia i złapania dystansu od codziennego stresu. Zajęcia prowadziła pani Katarzyna Pióro Podczas zajęć terapeutycznych dzięki okularom VR, uczniowie mogli eksplorować wirtualne przestrzenie, które symulowały różne sytuacje życia codziennego. Dzieci rozwiązywały ciekawe zadania związane z orientacją przestrzenną a nawet trenowały nawigację w przestrzeni trójwymiarowej. Dzięki okularom VR, nauka staje się bardziej atrakcyjna i interaktywna, a uczniowie mają możliwość praktycznego rozwijania umiejętności przestrzennych. Zajęcia prowadziła pani Katarzyna Pióro Nauka kodowania w klasie 2a
Laboratoria Przyszłościro-roboty Codeblock
Klasa IIIa -LEGO Education SPIKE Essential
Klocki Education Spike na zajęciach w kl.1a- Laboratoria Przyszłości
Edu korbo kl. Ib
Klasa Ia - edu korbo
Klasa I a - zajęcia z robotyki
Zajęcia z Eu Korbo w kl. Ib
Klocki Edu Korbo kl. I b
Rzymskie miasto- lekcja historii z wykorzystaniem okularów VR w klasie VA
Mikroskopy na lekcjach przyrody -Laboratoria Przyszłości
Rzymskie miasto- lekcja historii z wykorzystaniem okularów VR w klasie VC
Rzymskie miasto- lekcja historii z wykorzystaniem okularów VR w klasie VB
Zajęcia z robotyki i druku 3D
Laboratoria Przyszłości kl IIIa
Zajęcia z biologii z wykorzystaniem mikroskopów -laboratoria przyszłości w klasie VIB
Laboratoria Przyszłości w klasie 3a
Laboratoriów Przyszłości -zajęcia z rewalidacji
Uczniowie na zajęciach terapeutycznych usprawniają swoje słabe strony jak motoryka mała, koordynacja wzrokowo – ruchowa, koncentracja uwagi i spostrzeganie wzrokowe. Doskonalą także wyobraźnię w tym wyobraźnię przestrzenną a przede wszystkich współpracę w grupie i pracę zespołową.Okulary VR – oknem na świat
Okulary VR na zajęciach terapeutycznych
Okulary VR na zajęciach terapeutycznych