Pedagog szkolny – Urszula Napiórkowska
zapraszam na ul. Siedlecką 9 – gabinet pedagoga naprzeciwko świetlicy
- konsultacje w pon i wt od 15.30 do 16.00
- Poniedziałek 10.30 – 16.00
- Wtorek 11.00- 16.00
- Środa 11:00 – 16.25
- Czwartek 11.00 – 15.30
- Piątek 8:00 – 12:30
„Każdego dnia mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi.”
Janusz Korczak
Uczniu, zwróć się do pedagoga, gdy:
- Czujesz,że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem , smutkiem.
- Chciałbyś z kimś porozmawiać.
- Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
- Masz ciekawe pomysły,którymi chcesz się podzielić.
- Przyjdź z każdą sprawą, o której chcesz porozmawiać!
Rodzicu zwróć się do pedagoga , gdy:
- Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
- Zauważasz u dziecka problemy w uczeniu się.
- Chcesz porozmawiać o dziecku i twoich z nim relacjach.
- Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
- Masz pytania i nie wiesz do kogo zwrócić się po pomoc.
Rozporządzenia MEN z dn. 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przypisane szkolnemu pedagogowi zadania:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
- Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
- Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.