DZIENNIK LIBRUS
POGODA
Licznik wejść



KALENDARZ SZKOLNY















4 –LATKI  PSZCZÓŁKI  

Dzień dobry!

Przesyłamy propozycje zajęć dla dzieci  na kolejne dni !

Witamy po Świętach Wielkanocnych,  jak Wam minęły ? Na pewno miło i radośnie!

Temat tygodnia: Praca rolnika (14-17.04.2020r.)

 

14.04.2020r. TEMAT: Z WIZYTĄ U BABCI I DZIADKA NA WSI

1.„Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci, zdjęcia wsi i zwierząt gospodarskich.

Pytania: Jakie zwierzęta można w gospodarstwie rolnym  spotkać? Na co trzeba zwracać uwagę, gdy podchodzi się do zwierząt? Czy można podchodzić do zwierząt, których się nie zna? Czy można podchodzić do zwierząt od tyłu? Czy mieliście kiedyś jakąś przygodę związaną ze zwierzętami na wsi?

piosenka  https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q   

ilustracja https://blizejprzedszkola.pl/plakat-na-farmie,2,8383.html

ilustracja https://blizejprzedszkola.pl/plakat-jesien-na-wsi,2,8457.html

ilustracja https://blizejprzedszkola.pl/plakat-w-wiejskiej-zagrodzie,2,8028.html

2.„Jarzynowy wóz”– nauka piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

Omówienie treści piosenki.  Pytania: Co wiózł wóz? Jak możemy to nazwać jednym słowem? (Zał.1)

3.„Czym nakarmię kota, a czym konia?” – pogadanka na temat pożywienia dla zwierząt.

Słuchanie wiersza „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował” Heleny Bechlerowej (Zał.2) Pytania dla dzieci: O czym trzeba pamiętać, gdy ma się zwierzę? (dzieci podają swoje pomysły, Czy wszystkie zwierzęta możemy karmić w ten sam sposób? http://www.kreatywnezycie.pl/jak-kotek-zwierzeta-mlekiem-czestowal-helena-bechlerowa-zapomniane-bajki-lat-90-tych/

15.04.2020r. TEMAT: SIEJEMY RZEŻUCHĘ! 

1.„Moja uprawa” – zasianie rzeżuchy. https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

Dzieci mają plastikowy talerzyk, kawałek waty i pół kubeczka wody. Układają grubą warstwę waty na talerzu i nasypują nasiona rzeżuchy równomiernie na wacie ,następnie podlewają wodą z kubeczka i ustawiają swoje uprawy na parapecie. Każdego dnia dzieci podlewają i obserwują zmiany.

2.Zestaw ćwiczeń ruchowych:

„Maszyny rolnicze” – dziecko na sygnał  np. traktor, kombajn, wóz z koniem – głosem i ruchem naśladuje  

  maszyny rolnicze,

„Bociany” – chodzenie po obwodzie koła, podnosząc wysoko kolana i klaszcząc w dłonie, ręce    

  wyprostowane. Podczas wykonywania tych gestów dziecko mówi kle, kle…

3.„Wymarzony ogródek” – wykonanie makiety z plasteliny. Na tekturowej podkładce dzieci wykonują   

   projekt ogródka. Dziecko wspólnie z rodzicem  wymienia, jakie elementy mogą znajdować się w takim  

  ogródku (trawa, kwiaty, krzewy, drzewa).

  1. Plakat – Zwierzęta z wiejskiego podwórka. Różnice w obrazkach. https://pl.freepik.com/premium-wektory/znajdz-roznice-ze-znakami-zwierzat-hodowlanych_1983718.htm

 

16.04.2020r. TEMAT: PIECZEMY CHLEB

https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI

Przed pieczeniem chleba dokładnie umyjcie ręce!!!

1.„Pieczemy chleb!” – przygotowanie chleba do wypieku.

Przygotowanie składników: 1 kg mąki, 2 saszetki suchych drożdży, litr wody, 2 łyżki cukru, 1,5 łyżeczki soli, otręby, pestki słonecznika, pestki dyni, masło do posmarowania foremek, duża miska, duża łyżka do mieszania, 3 prostokątne formy, ściereczka. Chętne dzieci pieką chleb z rodzicami: wsypują kolejne składniki do miski, mieszają łyżką wszystkie składniki, smarują blachę i wysypują ją otrębami. Dokładnie wymieszane ciasto stawiane jest w ciepłym miejscu i po (ok.) godzinie razem z dzieci  wspólnie z rodzicami przekładają je do wcześniej przygotowanych foremek. Następnie rodzice wstawiają do piekarnika. Chleb piecze się około godziny w temperaturze 180 C. (1 kg mąki, 2 saszetki suchych drożdży, litr wody, 2 łyżki cukru, 1,5 łyżeczki soli, otręby, pestki słonecznika, pestki dyni, masło do posmarowania foremek, duża miska, duża łyżka do mieszania, 3 prostokątne formy.

https://www.youtube.com/watch?v=50cgRPlucuE

2.Praca z KP2.26. Rozmowa z dzieckiem  temat etapów powstawania chleba. https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI

3.Mało nas – zabawa integracyjna z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=I74eufucaus

4.Ciągnik złożony z figur geometrycznych. Karta pracy, utrwalenie figur, planowanie pracy, cięcie precyzyjne, różne wielkości figur, praca wg wzoru. Doskonalenie umiejętności przeliczania. Jak nazywają się te figury? Ile ich jest?

https://1.bp.blogspot.com/-vX7oCJlSEj0/VwwB6wHNrKI/AAAAAAAAACA/1NsMFSTRQAwnSX5KBdo2B8FVmpGUlbSFg/s1600/20160411_101405.jpg

 

17.04.2020r.TEMAT: JAKIE MASZYNY POMAGAJĄ ROLNIKOWI?

1.„Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie zdjęć i doświadczeń dzieci. https://www.youtube.com/watch?v=4eYtuGZYYHU

https://www.youtube.com/watch?v=BV3Vjq9aQMw

Dzieci odpowiadają na pytania: Jakie znacie maszyny i urządzenia, które pomagają rolnikowi w jego ciężkiej pracy? Dzieci wymieniają nazwy maszyn( traktor, kombajn zbożowy, silos, prasa belująca, pług, siewnik) Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.

Silos – to zbiornik do przechowywania ziarna, jednak zanim ono tam trafi, musi być bardzo dokładnie wysuszone, bo inaczej szybko zapleśnieje.

Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach.

Prasa belująca – służy do zbierania siana z pola i zwijania go w bele.

Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.

Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.

2.„Traktor”– składanie przestrzennego pojazdu z papieru.  

  1. „Mam dużo pracy” – opowiadanie nauczyciela.
  2. czyta tekst dotyczący:

Czerwona kartka – Jesień na wsi. Dni robią się coraz krótsze i należy się spieszyć, by ze wszystkim zdążyć. Trzeba zwieźć ostatnie zbiory, zebrać owoce i zaorać pola. Jesień to czas zbiorów ziemniaków, buraków, a także czas zbiorów jabłek i gruszek w sadzie. W warzywniku gospodyni ścina kapustę i wyrywa marchewki. Rolnik wkrótce zaorze pole i zasieje nowe zboże.

https://blizejprzedszkola.pl/plakat-jesien-na-wsi,2,8457.html

https://blizejprzedszkola.pl/plakat-na-tropie-liczb-w-sadzie-i-w-ogrodzie,2,7539.html

Biała kartka- Zima na wsi. Jest zimno i dni są krótkie. Przyroda odpoczywa. Zwierzęta muszą być trzymane w ciepłych pomieszczeniach. Rolnik przycina gałęzie drzew i rąbie drwa na opał. Potem suszy je i składuje. Jest mróz i na łąkach nie ma już trawy. Krowy zostają w oborze, a rolnik karmi je sianem.

https://blizejprzedszkola.pl/gigaplakat-zima-na-wsi,2,8641.html

Zieloną kartka- wiosna na wsi. Trawa już się zieleni i zwierzęta wychodzą na łąkę. Zboża posiane jesienią już wzeszły i potrzebują składników odżywczych, dlatego rolnik rozsypuje na polu nawóz. Wiosna to czas narodzin. W gospodarstwie rodzą się: kurczęta, cielęta i źrebięta.

https://blizejprzedszkola.pl/gigaplakat-wiosna-na-wsi,2,8880.html

Żółta kartka -Lato na wsi. Lato na wsi to czas żniw czyli ścinania i zbierania zboża, sianokosów i wielu innych prac. Sąsiedzi pomagają sobie nawzajem. Gospodyni w warzywniku zbiera pomidory, fasolkę i sałatę. Zrywa się część najmniejszych jabłek, aby pozostałe były dorodniejsze. https://blizejprzedszkola.pl/plakat-letni-krajobraz,2,4314.html

https://blizejprzedszkola.pl/gigaplakat-lato-na-wsi,2,8965.html

4.„Kolory pór roku” – rymowanka, malowanie.

  1. recytuje rymowankę , Gdy pokazuje kartkę dzieci powtarzają rymowankę.

Zieloną łąką idzie wiosna, jest kolorowa i radosna.

Żółte słońce mocno świeci, to jest lato, drogie dzieci.

Czerwień liści dookoła, to już jesień do nas woła.

Biało, biało, coraz bielej, to dzięki zimie jest weselej.

Za drugim razem N. mówi początek rymowanki, dzieci dopowiadają.

Malowanie drzewa w czterech porach roku. http://boberkowy-world.blogspot.com/2016/01/cztery-pory-roku-konspekt-zajec-dla-5.html

  1. Zabawa ruchowa do piosenki „Koniki” https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

 

Praca dla chętnych: Traktor -praca plastyczna przestrzenna

                                   Drzewko na moim podwórku – zdjęcie

                                  

 

 

                                                                                                                      POZDRAWIAMY!!!

 

 


Propozycje zabaw dla dzieci 5-letnich 14.04-17.04.2020 r.

Drodzy Rodzice, kochane Sówki!

Witam Was po przerwie świątecznej!!! Mam nadzieję, że udało Wam się odpocząć chociaż troszeczkę. W dalszym ciągu mamy taką sytuację, że w taki tylko sposób możemy umilać Wam czas, ale nie martwcie się, gdyż mamy nadzieję, że niedługo się już spotkamy i będziemy wspólnie spędzać czas w przedszkolu na grach i zabawach.

W tym tygodniu naszym tematem przewodnim będzie: „Wiosna na wsi ”.

Propozycje zabaw 14.04.2020r. „Zwierzęta na wsi”

1) Drogi Rodzicu, jeżeli jest to możliwe włącz film przedstawiający wiejskie zwierzęta. Podane linki zawierają różne wersje sposobu przedstawienia wiejskich zwierząt. Zadaniem dziecka jest powiedzenie jakie zwierzęta wystąpiły w filmie https://www.youtube.com/watch?v=kYmzv18kWnU  albo https://www.youtube.com/watch?v=qz0wkrTtCLw . Również można wykorzystać książki dostępne w domu i porozmawiać z dzieckiem na temat zwierząt występujących w książeczce.                                                                                                                                          

 2) Następnie ułóżcie „Tor przeszkód”. Poszukajcie w domu dostępnych przedmiotów, które mogą służyć jako przeszkoda. Później znajdźcie odpowiednie miejsce w domu bądź na podwórku,     gdzie można przeszkody ułożyć. Niech dziecko kilka razy pokona przeszkody.
3) Kolejnym zadaniem w tym dniu będzie naśladowanie odgłosów zwierząt i sposobu ich poruszania. Wyobraź sobie, że jesteś jakimś zwierzątkiem z farmy, np. kurą. Naśladuj ją jak chodzi (np. machaj rączkami tak jak kura swoimi skrzydełkami albo bądź pieskiem, który podskakuje radośnie).  Oto jest  propozycja filmiku, który w tym pomoże  https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE . Można skorzystać również z filmików z poprzedniego zadania.                          

 4) Teraz troszeczkę grafomotoryki. Załącznik nr 1 zawiera kilka propozycji zadań do wykonania. Bez Waszej pomocy zwierzątka nie potrafią trafić do swoich domków.                                                

  5) Na zakończenie dzisiejszych zmagań jest plansza przedstawiająca zwierzątka na wsi, na którą Waszym zadaniem będzie przykleić w białe pola odpowiedniego zwierzątka. (Załącznik nr 2)

Propozycje zabaw 15.04.2020 r. „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”

Dzisiaj pobawimy się z matematyką.                                                                                                   

1) Pierwszym zadaniem będzie wyciąć i dopasować obrazki, które pasują do danego zwierzątka ( zwierzątko, dom, w którym mieszka, co nam daje, jak wygląda dziecko danego zwierzątka   i co jest jego pożywieniem) – Załącznik nr 3
2) Dzisiaj zajmiemy się kurką i wierszem o jej jajkach. Drogi Rodzicu jeżeli możesz przeczytaj wiersz pt” Sześć jajeczek” (Załącznik nr 4) Waszym zadaniem będzie wysłuchać wiersza i razem powtarzać za rodzicem. Opowiedz o czym był wiersz, jakie literki wystąpiły w wierszu, jakie minki miały jajka.                                                                                                                                       

 3) Proszę, abyś teraz wziął/wzięła sześć kartek. Poproś mamę albo tatę, aby postarali się narysować kształt jajka. Jak już będziesz miał/miała kolorowe jajka, postaraj się narysować takie same buzie jak są na jajkach dołączone do wiersza i je policz. Ile ich jest wszystkich?  
4) Kolejnym zadaniem jest „Sudoku”. Twoim zadaniem będzie wyciąć obrazki znajdujące się   na dole (Załącznik nr 5) i przyklejenie w odpowiednim miejscu tak aby w każdym kwadraciku         i rzędzie nie powtórzyło się zwierzątko.                                                                                         

5) Jeśli to możliwe pobaw się i rozruszaj swoje mięśnie. Mogę zagwarantować, że pojawi się uśmiech na Twojej twarzy🙂 https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Propozycje zabaw16.04.2020 r. „Na wiejskim podwórku”

1) Rodzicu, jeżeli jest to możliwe włącz piosenkę „Dziadek fajną farmę miał” https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ. Postaraj się śpiewać piosenkę.

2) Przed Wami jest troszeczkę pracy ćwiczącej wyobraźnię. Będziecie potrzebować rolki po papierze, farby albo kolorowy papier, klej, kredki, bądź mazaki. Dołączę zdjęcie, które pokazuje kilka propozycji zwierzątek. Możesz skorzystać z gotowych zwierzątek i przykleić je do rolek po papierze, aby mogły stabilnie stać (Załącznik nr 6)                                                                                                    

3) Po takiej pracy trzeba troszeczkę pogimnastykować się. Więc teraz robimy to samo co na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ                                                                     

 4)Wykonaliście już kilka zwierzątek? To super!Teraz Waszym zadaniem jest zbudowanie z klocków zagrody dla nich. Jeżeli macie figurki zwierząt w domu, to możecie włożyć je również do zagrody.
5) Jak już udało Wam się zrealizować poprzednie zadania, to teraz włącz jeszcze raz piosenkę „Dziadek fajną farmę miał” i wybieraj zwierzątka, które występują w piosence. Pobaw się   w dowolny sposób swoją zagrodą i zwierzątkami.

Propozycje zabaw17.04.2020 r. „Kogo spotkamy wiosną na wsi?

1) Drogi Rodzicu przeczytaj wiersz H. Bechlerowej pt. „Na podwórku” (Załącznik nr 7). Odpowiedz na pytania dotyczące wiersza: Jakie zwierzęta mieszkały w zagrodzie Włodka?;   Jak wabił się pies?; Co robił króliczek? ; Ile było kotów?; Jak wyglądał prosiaczek?; Z jakiego powodu Włodek miał zmartwienie?; Czy chłopiec dbał o zwierzęta? Jak to robił?
2) Teraz troszeczkę gimnastyki  https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M. Poskakaliście??? Super!!!! Z taką energią rozpoczniemy realizować kolejne zadania.
3) Poproś Rodzica o czystą kartkę i kredkę albo ołówek. Twoim dzisiejszym zadaniem będzie próba narysowania pieska według kolejności (Załącznik nr 8).  Po narysowaniu możesz dorysować lub dokleić akcesoria, które każdy piesek powinien mieć.
4) Jeżeli to możliwe pobaw się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=pMaF3DFcleY. Odpowiedz,  na pytanie: Kto jest najlepszym przyjacielem?                                                            

 5) Na koniec tygodnia wytnij elementy z kartek i sklej. Powiedz jakie zwierzątka powstały   z elementów? (Załącznik nr 9)

Powodzenia!!!!

 


Dzień dobry „Motylki”!

Serdecznie Was witamy po świętach!

Drodzy Rodzice!

Za nami miesiąc pracy poza przedszkolem. Bardzo dziękujemy Wam za ten czas, gdyż wiemy, że zadania  podejmowane przez dzieci bez Waszej pomocy byłyby niemożliwe do zrealizowania. Rozumiemy także, że musicie Państwo w tej chwili dzielić swój czas między pracę i opiekę nad dzieckiem.

Dziękujemy za przysyłane zdjęcia, jest nam bardzo miło oglądać jak dzieci pięknie pracują i realizują nasze propozycje.

 Dzisiaj rozpoczyna się  nowy tydzień a wraz z nim nowe zadania. Tematyką tego tygodnia będzie: „PRACA ROLNIKA”.

Propozycje zajęć na tydzień od 14.04.do 17.04.2020 r.

 WTOREK: 14. 04. 2020 r.

TEMAT: NA POLU

1.„Rolnik sam w dolinie”- zabawa ruchowa przy piosence. Posłuchajcie piosenki. Poproście mamusie, tatusiów lub rodzeństwo o zrobienie małego kółeczka (możecie również wziąć maskotki zwierzątek). Trzymając się za ręce , wybierzcie jedną osobę- rolnika do środka, który będzie wywoływał do siebie postacie zgodnie ze słowami piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=fnXMYTQehn4

  1. „Jestem rolnikiem”- Jak powstaje chleb? Obejrzyjcie film edukacyjny o pracy rolnika. Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat pracy rolnika na podstawie obejrzanego filmu i swoich doświadczeń.

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

  1. „Od ziarenka do kwiatka”- praca z ilustracją. Jak wygląda wzrost rośliny? Mamusiu/tatusiu wydrukuj lub narysuj obrazek w jaki sposób z ziarenka wyrosła roślina. Następnie spróbujcie wyciąć i ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności. Kto wykonał zadanie?

https://thumbs.dreamstime.com/b/planting-seed-sprout-ground-infographic-sequence-grow-sapling-seedling-gardening-tree-icon-flat-isolated-white-backgroun-106543651.jpg

ŚRODA 15. 04. 2020 r.

TEMAT: DZIEŃ W GOSPODARSTWIE

1.Na początek proponuję trochę się poruszać. „Głowa, ramiona…”-  włączcie znaną Wam piosenkę i wykonajcie poszczególne ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

  1. „Awantura”- posłuchajcie wiersza M. Strzałkowskiej połączonego z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi. Zachęcam Was do naśladowania odgłosów zwierząt występujących w wierszyku.

Spróbujcie odpowiedzieć na następujące pytania:                                                                                                          

  • Dlaczego na podwórku wybuchła awantura?                                                                                                                              
  • Ile piór zginęło kurze?                                                                                                                                                                     
  •  Jakie zwierzęta były na podwórku?                                                                                                                                               
  •  Które zwierzątko miało pióra kury?
  • Podsumujcie: Co było na początku, potem i na końcu?

https://www.youtube.com/watch?v=9_kx9nuZyh0

  1. „Zagubione jajka”- zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność liczenia i porównywania zbiorów. Potrzebne będą: trzy sylwety kury, słomki, kuleczki z papieru). Rodzic mówi: Kury zgubiły jajka i nie mogą ich znaleźć. Policzcie ile jest kur. Przenieście za pomocą słomki po jednym jajku dla każdej kury. Czy każda kura odnalazła swoje jajko?
  2. „Zwierzątko z podwórka”- Które zwierzątko utkwiło Ci w pamięci po wysłuchaniu wierszyka? Spróbuj je narysować i pokolorować. Naszą propozycją jest świnka. Rysuj razem z nami!

https://www.youtube.com/watch?v=p7n-6jFiIAc

Pochwalcie się jak wykonaliście powyższe zadania J

CZWARTEK 16. 04. 2020 r.

TEMAT: TRAKTOR

  1. Serdecznie zapraszam Was do porannej gimnastyki.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  1. „Olek i traktor” – posłuchajcie piosenki o pojazdach, które są niezbędne przy pracy rolnika. Jakie pojazdy i maszyny rolnicze występowały w piosence?

https://www.youtube.com/watch?v=hDWYg4RwEd4

  1. „Mój traktor”- praca plastyczna. Zachęcamy do wykonania traktora z figur geometrycznych według instrukcji. Dzieci mogą spróbować wyciąć poszczególne elementy narysowane przez rodzica. Rodzic układa z figur traktor. Dzieci próbują ułożyć figury tak samo. Po czym nazywają oraz przeliczają poszczególne figury geometryczne. Potrzebne będą: dwa prostokąty(mały i większy), dwa koła (mniejsze i większe), dwa kwadraty(mały i większy) oraz mały trójkąt.

Do dzieła! Pochwalcie się jak wykonaliście zadania J

PIĄTEK 17. 04. 2020 r.

TEMAT: SKĄD SIĘ BIERZE MLEKO?

1.Na rozpoczęcie dnia proponujemy trochę ruchu.

  • „Pług”- wyścig z czołganiem pod krzesłami. Ustawcie w rzędzie kilka krzeseł. Gotowe? Jeśli tak, to teraz spróbujcie przeczołgać się pod nimi. (Potrzebne: krzesła)
  • „Noszenie wody”- Rodzice pomóżcie dzieciom włożyć między łopatki kij. Dzieci naśladują pracę rolnika niosącego wodę – utrzymujemy prostą sylwetkę, patrząc przed siebie . (Potrzebny: kij około 60 cm)
  • „Koszenie trawy”- dziecko przyjmuje pozycję na czworakach, a rodzic obwiązuje je skakanką lub szalikiem w pasie i prowadziło wyznaczonego miejsca.
  1. „Skąd się wzięło mleko?”- posłuchajcie krótkiego filmu i razem z rodzicami porozmawiajcie na temat mleka i jego wartości odżywczych.

https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

  1. Piosenka „Mleko”- Posłuchajcie piosenki. Dlaczego powinniśmy pić mleko?

https://www.youtube.com/watch?v=E6XcmxMdIEc

  1. Co daje nam krowa?- zachęcam do pokolorowania obrazka krowy i produktów, które mamy dzięki niej (karta pracy- załącznik).

 

Miłej zabawy! Pozdrawiamy i życzymy miłego tygodnia 


 

Propozycje zabaw grupa Sówki  WIELKANOC 06.04.-10.04.2020r.

Propozycje zabaw na poniedziałek 06.04.2020r.

Tęskniliście? My bardzo!  Zbliża się do Nas wielkimi krokami…. Wielkanoc i razem poznamy świąteczne zwyczaje. Oto zabawy na poniedziałek:
1. Przygotujcie jajeczny eksperyment. Na jego efekty będzie trzeba czekać, bo aż do wtorku, ale WARTO 🙂 Cierpliwość to bardzo potrzebna cecha 😉 https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE
2. Przygotujcie zajączki-słodziaki. https://www.facebook.com/onelittleproject/videos/559347998027322/UzpfSTQzNjI0MDk3NjQ0MTIzMjozMDE3NzE0MDk0OTYwNTYx/
3. Zastanówcie się wspólnie, co przygotujecie pysznego na święta. Obejrzyjcie książki kucharskie lub przepisy na internecie. Poproście mamusię lub tatusia, aby pokazali Wam kuchenne przyrządy i urządzenia. Spróbujcie je nazwać 🙂
Pa paaaaa

Zabawy na wtorek 7.04.2020r.

Jajko się moczy w occie, papierowe zajączki kicają po pokoju ..Świetnie! A jutro…Jutro ciąg dalszy 🙂 Gotowi?
1. Narysuj żółtego kurczaczka. Jeśli potrzebujesz pomysłu jak to zrobić, znajdziesz go tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=fFvixdpdsjc

  1. Mamusia/tatuś przeczyta Ci wiersz „Jajko” Jana Brzechwy http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_j01.html
    Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
    Jak zachowywało się jajko?
    Czy kura dawała mu dobre rady?
    Co się stało z jajkiem?
  2. Pobaw się z mamą/tatą w zajączkowego berka.
    Zabawa jest odmianą zwykłego berka. Tylko, że będziecie się „gonić”… kicając. Uważajcie, aby było bezpiecznie

Zabawy na środę 8.04.2020r.
1. Zapoznaj się ze sposobem barwienia jajek https://www.youtube.com/watch?v=HWoxszhpL-o
Który ze sposobów spodobał Ci się najbardziej? Spróbuj wymienić kolory, na jakie zostały zabarwione. Jajka barwione na jednolity kolor to kraszanki, natomiast jajka zdobione w różnorodne rysunki to pisanki.

  1. Poproś mamusię/tatusia o wycięcie koszyczka ( załącznik nr 1) i dziesięciu papierowych jajek (załącznik nr 2). Wykorzystajcie je do zabaw w liczenie – poproś mamusię, aby rozłożyła przed tobą kilka jajeczek, a ty je przeliczysz. Następnie Ty połóż jajeczka przed mamą/tatą i sprawdź czy poradzą sobie z liczeniem 😉
  2. „Pisanki do koszy” – zabawa matematyczna – mamusia/tatuś umieszcza na dywanie koszyk wielkanocny/emblemat koszyka wielkanocnego i kilka pisanek/emblematy pisanek. Następnie umieszcza na koszyku/obok koszyka kartonik z cyfrą i prosi, byś włożył do koszyka tyle pisanek, ile wskazuje cyfra. Po kilku zmianach zaprasza Cię do kolejnych zadań:

– Kasia włożyła do koszyka 3 pisanki (tutaj przerwa, by dziecko miało czas przełożyć pisanki do koszyka), Zosia dołożyła jeszcze 2. (tutaj przerwa, by dziecko miało czas przełożyć pisanki do koszyka) Ile pisanek jest w koszyku?                                                                                                 -Tomek włożył do koszyka 4 pisanek. Ania dołożyła jeszcze 3. Ile pisanek jest w koszyku?                 – Franio włożył do koszyka 5 pisanek. Hania wyjęła 3. Ile pisanek zostało w koszyku?

Analogicznie wymyślamy po kilka przykładów na dodawanie i odejmowanie

  1. „Rzut do koszyka” – zabawa doskonaląca celność rzutu –mamusia /tatuś umieszcza koszyk w odpowiedniej odległości. Spróbuj trafić pisanką do koszyka. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Zachowaj pisanki na jutro 😉

Zabawy na czwartek 09.04.2020r.

  1. Posłuchajcie piosenki „Święta Wielkanocne” https://bit.ly/3e1QfN1
  2. Czy pamiętacie, co powinno się znaleźć w koszyczku? Jeśli nie, to posłuchajcie piosenki jeszcze kilka razy, a wtedy każdy z Was odpowie śpiewająco!
  3. Co do koszyka? – zabawa dydaktyczna – mamusia/tatuś rozkłada na dywanie serwetę/obrus, a na niej układa wszystkie produkty spożywcze, koszyk, serwetkę i bukszpan. Następnie prosi dzieci o wybór produktów, które powinny znaleźć się w koszyku wielkanocnym. Podczas umieszczania produktów w koszyku rodzice rozmawiają z dziećmi o symbolice poszczególnych produktów (jajko/pisanki – nowe życie, sól – ochrona przed zepsuciem, baranek – symbol Pana Jezusa, babka wielkanocna – radość spotkania przy wielkanocnym stole, chleb –dobrobyt i pomyślność, kiełbasa – zdrowie i dostatek, chrzan – siła). Na koniec wspólnie przystrajacie koszyk serwetką i bukszpanem.
  4. Wielkanocny koszyczek – praca plastyczna
    Materiały: kartka z bloku technicznego, farby plakatowe; talerzyki papierowe; paski kolorowego papieru ksero; ołówek; nożyczki; klej w sztyfcie.

Wykonanie:
Na jednej połowie arkusza wylewamy krople farb plakatowych, składamy kartkę na pół i dokładnie rozprasowujemy ją dłońmi tak, aby jak najlepiej rozetrzeć farbę wewnątrz. Po otwarciu zostawiamy arkusz do wyschnięcia.
Na suchej już pracy rysujemy ołówkiem kształty pisanek i wycinamy je.

Wypukłą część talerzyka malujemy na brązowo. Obrysowujemy ołówkiem dno talerza po wewnętrznej stronie, po czym dzielimy go na połowę. Dorosły przecina talerzyk wzdłuż linii, po czym nacina symetryczne paski, przez które dzieci przeplatają paski kolorowego papieru tak, aby stworzyć szachownicę. Końce pasków przyklejamy do brzegów koszyczka. Na koniec wkładamy do koszyka pisanki i podklejamy je od wewnątrz klejem- (załącznik nr 3)

Zabawy na piątek 10.04.2020r.

1.. Poszukiwanie w domu ukrytych pisanek- mamusia/tatuś chowa w pokoju pisanki/emblematy pisanek. Na jajkach są zapisane litery składające się na słowo WIELKANOC. Jajka są różnej

wielkości. Spróbuj je odnaleźć. Można naprowadzać dziecko, aby odnalazło pisankę mówiąc „ciepło-zimno” Teraz Twoim zadaniem jest poukładać jajka od najmniejszego do największego na dywanie. Spróbuj odczytać powstały wyraz. Taaaak to WIELKANOC!

  1. Przeprowadź z dzieckiem rozmowę na temat obchodzenia Wielkanocy – Czy znasz jakieś

tradycje związane z Wielkanocą? Jakie dni wchodzą w skład Świąt Wielkanocnych? Jak się nazywają?Jak obchodzą je dzieci?

  1. Przeczytaj utworu Renaty Piątkowskiej Śmigus dyngus (załącznik nr 4)– rozmowa na temat zwyczaju oblewania

się wodą i jego pochodzenia.

  1. Wielkanoc inaczej” – rozmowa na temat obchodzenia świąt w różnych miejscach świata:

–– USA – wyścigi jajek;

–– Francja – robienie gigantycznego omleta;

–– Indie – tworzenie latarni, kwiatków z bibuły dla przyjaciół;

–– Bermudy – robienie latawców.

 4.Zabawy ruchowe – zabawy z użyciem jajek:

–– wyścigi z jajkiem na łyżce,

–– obieranie jajek na twardo w jak najkrótszym czasie,

–– podawanie sobie jajek z łyżki na łyżkę.

Drodzy Rodzice!

Za nami pełen wrażeń tydzień świąteczny. Dzieci czekają już na Wielkanoc. Nie bójcie się

włączyć ich w świąteczne przygotowania, są do tego gotowe. Znają zwyczaje i tradycje wielkanocne. Poznały ciekawostki związane z tradycją przygotowywania i święcenia palm i same wykonały piękne palmy. Potrafią przygotować kolorowe kraszanki, wykorzystując naturalne barwniki, wiedzą, jakie produkty są potrzebne do ich wykonania. Z powodzeniem potrafią rozróżnić wydmuszkę od pisanek i kraszanek. Przygotowały świąteczny koszyczek, znają symbolikę wkładanych do niego potraw. Zaangażujcie je w przystrojenie wielkanocnego stołu, na pewno poczują się wyróżnione.

Zapytajcie dzieci o tradycje i zwyczaje związane z obchodzeniem Wielkanocy na świecie.

Być może będą chciały zrobić z wami gigantyczne omlety (jak we Francji) czy latawce (jak na

Bermudach).

Przy okazji życzymy Państwu pięknych, zdrowych i radosnych świąt!


Propozycje  zajęć na tydzień: 06-10.04.2020r .

TEMATYKA: WIELKANOC

PONIEDZIAŁEK: 06.04.2020r.

JAK PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO  ŚWIĄT WIELKANOCNYCH?

 Serdeczne witamy Was Pszczółki w świątecznym tygodniu!!!

1.„Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na pytanie na

podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Wielkanocny zajączek. ( zał. 1)

https://www.youtube.com/watch?v=T1_Su0kjAzQ

Rodzicu czy możesz z dzieckiem porozmawiać na temat  opowiadania. Wspólnie  ustalacie, jak wyglądają przygotowania do Świąt Wielkanocnych: wykonuje się palmy, robi porządki, sieje rzeżuchę, piecze mazurki i baby, maluje jajka, święci pokarmy.

2.„Domowe porządki”- teraz na Was kolej- drogie dzieci! Zbliżają  się  Święta , pomóżcie swoim rodzicom w domowych porządkach i w miarę swoich umiejętności np. posprzątajcie w swoim pokoju – powycierajcie kurze, poukładajcie zabawki, odkurzcie dywan , spróbujcie! Dacie sobie radę!!

3.„Ozdabiamy swój dom”.

Gdy wasz pokój będzie już posprzątany,  ozdóbcie go elementami wielkanocnymi!

Wykonajcie np. „Wielką pisankę ze strusiego jaja”. Rodzice  prosimy Was o narysowanie na kartce  wielkiego jaja. Dzieci wycinają je i naklejają na nie elementy z papieru kolorowego np. paski różnej długości i grubości, fale, koła, kurczęta, baranki, zajączki.

  1. Możecie zrobić: „Kurczaka Wielkanocnego” https://www.youtube.com/watch?v=8e4CkgC601U

 Dzieci otrzymują materiały do wykonania dużego okrągłego kurczaka: żółte paski papieru kolorowego, pomarańczowe trójkąty na dziób, czarne kółeczka na oczy, żółte czuby na głowę kurczaka. Dzieci naklejają elementy we właściwych miejscach. Przygotowanymi ozdobami dzieci dekorują swój pokój.

WTOREK: 07.04.2020r.

JAKIE SĄ TRADYCJE ŚWIĄT WIELKANOCNYCH?

1.„Taniec kurcząt w skorupkach”. https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

2.„Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Agnieszki Galicy Bajeczka wielkanocna. ( zał. 2)

 Rodzice jeśli to jest możliwe przeczytajcie dzieciom opowiadanie a później porozmawiajcie o nim.

3.Zwierzęce postacie ozdabiające stół wielkanocny: Kurczaki, Zajączki, Baranki,  to symbole Świąt i wkładane są do koszyczka wielkanocnego.

Zagadki:

– Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka. Wygląda wtedy jak mała, żółciutka kuleczka. (kurczak)

– Mogą zaszywać się w lesie lub skakać po łące. Mogą też być czekoladowe to … (zające)

– Wełniane ma trzewiczki, wełniane rękawiczki. (baranek)

– Ma skorupkę tak jak orzech, ale bardzo, bardzo cienką

– Na śniadanie zjeść je możesz, raz na twardo, raz na miękko, (jajko)

– Co to jest? Kolorowe, malowane, i kraszone i pisane, Na Wielkanoc darowane, (pisanki)

4.„Wełniany baranek”- Rodzicu posłuchaj  razem  z dzieckiem piosenki pt. „Wełniany baranek” ( Zał.3) Pytania do piosenki:- W co był ubrany baranek? Z czego ma łepek ?

A teraz ruchem przedstawcie  słowa piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ

ŚRODA: 08.04.2020r.

CO WŁOŻYMY DO KOSZYKA WIELKANOCNEGO?

1.„Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie ilustracji i doświadczeń  dzieci, rozmowy. W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione  są różnymi rodzajami pokarmów. N. wyjmuje kolejno z koszyka i pokazuje: malowane jajka (są symbolem odradzającego się życia) – kraszanki (pomalowane na jeden kolor) i pisanki (ozdabiane różnymi wzorami i kolorami), chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przed zepsuciem i złem), chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność), kiełbasa (zapewnia zdrowie), wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku), baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa).

https://www.youtube.com/watch?v=-vS8QYsdefQ

  1. Rodzice a teraz pobawcie się z dzieckiem – zapraszamy do ćwiczeń ruchowych:

 „Skaczące żabki” – dzieci ustawiają się na wyznaczonej linii i skaczą do końca pokoju, naśladując żabki. Po drodze, na hasło: hop, wykonują pełny obrót dookoła własnej osi.

„Jajko na łyżce” –Dziecko trzyma w rękach dużą łyżkę, a na niej ugotowane na twardo jajo.   Jego zadaniem jest przejść do końca pokoju, aby nie zrzucić jajka z łyżki.

 „W koszyku” Rodzic rzuca piłkę do dzieci, wymieniając przy tym nazwy różnych produktów spożywczych. Jeśli dany produkt jest w koszyku, dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do Rodzica., a jeśli produktu tam nie ma to dziecko nie łapie piłki.

3.„Koszyk wielkanocny”– cięcie, przyklejanie, ozdabianie.

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg

4.„Łamańce językowe”-  zachęcamy dzieci do wyrazistego wymawiania łamańców językowych: Kra krę mija, Lis ma norę, Stół z powyłamywanymi nogami, Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego, Ząb – zupa zębowa, dąb – zupa dębowa.

CZWARTEK: 09.04.2020r.

TEMAT: JAKIE POTRAWY POSTAWIMY NA ŚWIĄTECZNYM STOLE?

1.„Ciepło – zimno” – Drodzy Rodzice jeśli to możliwe zabawcie się z dzieckiem. Schowajcie gałązkę a zadaniem dziecka jest odnalezienie jej!

2.„Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole? – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Danuty Gellner  „Obudziły się pisanki”( zał. 4)

  1. czyta wiersz i następnie zadaje dzieciom pytania. https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY

3.„Życzenia świąteczne” – dzieci powtarzają za Rodzicem, czego ludzie życzą sobie wzajemnie na święta, dzieląc się jajkiem: dużo zdrowia, radości, pogody ducha, smacznego jajka, mokrego lanego poniedziałku

– nagranie filmiku. Oglądanie pocztówek wielkanocnych z życzeniami.

4.„Kartka Wielkanocna”- wykonanie karty świątecznej poprzez narysowanie na kartoniku elementów związanych z Wielkanocą. kartki, kredki, mazaki. https://www.youtube.com/watch?v=uI_jMWDQkL4

5.„Babki wielkanocne”– zajęcie kulinarne.

Drodzy  rodzice a teraz zachęcamy Was , abyście wspólnie ze swoim dzieckiem upiekli babkę. Dzieci mogą przynosić produkty, wrzucać  do miski , mieszać,…

PIĄTEK: 10.04.2020r.

CZYM RÓŻNI SIĘ PISANKA OD KRASZANKI?

1.Zabawa „Dziwne kroki” – zabawa ruchowa, naśladowcza. Rodzicu bardzo Ciebie  prosimy, abyś dziecku  po kolei wymieniał, czyj chód  ma naśladować.  Chodźcie jak: kwoka z jajem, świąteczny zajączek, pisklak, który dopiero wykluł się z jajka, brykający baranek.

2.„Kolorowe jajka” – pokaz, doświadczenie. N. przygotowuje ugotowane na twardo jajka, farbki do jajek, słoiki, wrzątek, ocet, łyżki, ręcznik papierowy. N. pokazuje dzieciom, w jaki sposób farbuje się jajka przy użyciu barwników spożywczych. Pod okiem N. dzieci farbują jajka i odkładają je na ręcznik papierowy do ostygnięcia. https://www.youtube.com/watch?v=PCJ_KizCXj4

3.„Plusk – plusk” – zabawa dydaktyczna • miska z wodą, 8 kamyczków lub dużych guzików…

Dziecko odwrócone tyłem do miski  z wodą. Rodzic wrzuca po kolei trzy kamyki  i pyta ile kamieni jest teraz w misce? Pokażcie tyle palców.

4.„Życzę Wam Pszczółki….. Nagranie lub zdjęcie z życzeniami dla dzieci z grupy. Powiedz dzieciom z naszej grupy życzenia świąteczne!!  Niech twoje słowa wywołają uśmiech na twarzy koleżanek i kolegów z grupy !!!

Praca dla chętnych: – Konkurs „Ekologiczna pisanka”- praca z ryżu , kaszy, cukru.

                                   – Wykonanie kolorowej kartki świątecznej.

                                   – Wspólne przygotowanie z Rodzicami Babki Wielkanocnej.

                                   (na zdjęcia czekamy do piątku 10.04.2020r.)

Milej zabawy!

Drogie Przedszkolaki!  Już posprzątaliście i udekorowaliście swój pokój, upiekliście babkę,

zrobiliście pisanki, złożyliście życzenia świąteczne! Więc czas zacząć Święta !!!


PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA GRUPY MOTYLKI (3-LATKI) 6.04-10.04.2020 r.

Dzień dobry!

Przebrnęliśmy już przez drugi tydzień nauczania zdalnego, bardzo serdecznie dziękujemy Rodzicom i naszym kochanym Motylkom, które się tak pięknie angażowały w powierzone zadania. Jesteście cudowni, gratulujemy Wam

Mamy nowy tydzień, czyli nowy temat:

WIELKANOC

Poniedziałek 6.04.2020r.

  1. Przeczytajcie wspólnie wiersz

Przed Wielkanocą

Pomogę mamie upiec makowca i babkę.

Na babkę, wiem to na pewno, zawsze babcia ma chrapkę.

Ale najpierw trzeba święconkę przygotować.

Może tym razem czekoladowe jajka tam schować? Babcia jak co roku tłumaczy: „Do koszyka pisanki wędrują, zobaczysz, wnusiu, na śniadanie na pewno ci posmakują”. Dziadek z tatą też dzielnie mamie pomagają, od samego rana dom cały sprzątają.

Fajnie jest być razem, szykować wszystko na święta, pomagać sobie, kochać bliskich, o wielkanocnych zwyczajach pamiętać

  1. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania

O jakich świętach była mowa w wierszu?; Kto brał udział w przygotowaniach do świąt?; Co takiego działo się podczas przygotowań?; Czy osoby z tej rodziny się kochają?; Dlaczego tak uważacie?; Czy wy pomagacie swoim bliskim w przygotowaniach do świąt?; W jaki sposób pomagacie?;

  1. Zachęcam do pośpiewania piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

  1. Dla chętnych dzieci kolorowanki

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/

Wtorek 7.04.2020r.

  1. Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

  1. Z pomocą rodziców postarajcie się odgadnąć zagadki

Ma złociste rogi i kożuszek biały. Nie biega po łące, bo z cukru jest cały.

Baranek cukrowy

Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe. Będą z nich kogutki albo kurki małe. Kurczaczki

Leżą w koszyczku pięknie ułożone. W kolory i wzory mocno ozdobione.

Pisanki

  1. 3. Pisanki – Spróbujcie ruchem rąk zilustrować wiersz

Leżą w koszyczku piękne pisaneczki            (dzieci rysują kształt dużego jajka)

kolorowe, malowane, ładnie układane. (dzieci naśladują malowanie jajka pędzelkiem)

Pierwsza ma kropeczki,          (dzieci rysują kropeczki)

druga gwiazdki złote, (dzieci rysują gwiazdeczki) a na trzeciej siedzi

malowany kotek.        (dzieci rysują kotka)

W ten wielkanocny, wielkanocny ranek

poukładam w koszu  (dzieci rysują kosz)

śliczne jajka malowane. (dzieci rysują kształt dużego i małego jajka)

 kolorowe pisanki

  1. Kolorowe pisanki i kraszanki – praca techniczna. Rozwińcie swoją inwencję twórczą. Posługując się różnymi technikami spróbujcie stworzyć pisankę.

Środa 8.04.2020r.

A dzisiaj zróbmy eksperyment

Będziesz potrzebować:

*nasionka rzeżuchy;

*tackę/pokrywkę;

*watę lub chusteczki (ręcznik papierowy);

Sposób wykonania: na tackę połóż watę. Spryskaj lub delikatnie polej wodą. Kiedy będzie wilgotna rozsyp nasionka rzeżuchy. 

To wszystko! Pamiętaj, aby codziennie ją podlewać.

A żeby nie było  nudno to jeszcze pośpiewajmy

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Czwartek 9.04.2020r.

  1. Na początek troszkę ruchu.

„Skaczące pisanki” – stańcie pod ścianą i skacząc obunóż spróbujcie przemierzyć do końca cały  pokój/korytarz.

„Zające na łące” – dzieci wykonują zajęcze skoki (w przysiadzie najpierw przekładane są ręce, później nogi) do wyznaczonego miejsca. Pomoże wam w tym piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

  1. Na wielkanocnym stole

Stoją na stole baby lukrowane, a między nimi cukrowy baranek.  Pobekuje cicho, stuka kopytkami,  bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.  Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,  na baranka groźnie oba popiskują. 

Więc mały baranek w inną stronę zmierza. Kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.

  1. Baranek z masy solnej

 http://praceplastyczne.pl/wielkanoc/225-jak-zrobic-baranka-z-masy-solnej

Piątek 10.04.2020r.

  1. Co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku?

Obejrzyjcie wspólnie z mamą i tatą ilustracje przedstawiające symbole wielkanocne – porozmawiajcie w jaki sposób będziecie obchodzić święta w domu.

Ilustracje pomocnicze znajdują się w załączniku

  1. Dla chętnych do wykonania koszyczek wielkanocny z papieru.

Życzę udanej pracy i oczywiście czekamy na relacje


Propozycje zabaw dla dzieci 5-letnich 30.03-03.04.2020 r.

Drodzy Rodzice, kochane Sówki!

W tym tygodniu tematem przewodnim będzie: „Wiosna w ogrodzie””

Propozycje zabaw 30.03.2020 r.:
1) Drogi Rodzicu, jeżeli jest to możliwe przeczytaj opowiadanie Liliany Bardijewskiej pt. „Ogrodowe chwalipięty”. Dziecko niech opowie o czym było opowiadanie oraz wymieni jakie kwiatki były w opowiadaniu. (Załącznik nr1)
2) następnie zabawcie się w „Odkrywców”.Poszukajcie u siebie na podwórku, w ogrodzie oznak wiosny, np. kwiatków, które zaczęły już kwitnąć, sprawdźcie, czy drzewka mają malutkie listki,itp.
3) Będąc już na świeżym powietrzu zamieńcie się w zwierzątka, np. w żabki, które skaczą po trawce, albo w bociana, który kroczy dumnie w Waszym ogrodzie.

Propozycje zabaw 31.03.2020 r.
1) Drogi Rodzicu przeczytaj włącz piosenkę „Wiosenne porządki” https://www.youtube.com/watch?v=B4jmkwQNsX8
2) jeśli to możliwe ubierz się odpowiednio do porządkowania ogródka, gdyż dzisiejszym „Super zadaniem” jest pomagać rodzicom w porządkach na podwórku. Będą potrzebne takie akcesoria, np: grabki, łopatka, konewka, wiaderko. Porozmawiajcie do czego te narzędzia służą. Nie tylko słowami możemy okazywać Naszym bliskim, że ich kochamy, ale również gestami, więc Kochani do dzieła!
3) Pobawcie się w „ Ogrodnik i taczka”- Rodzic niech będzie ogrodnikiem (trzyma dziecko za kostki), a wy taczką (opieracie się na rekach i próbujecie chodzić na rękach). Zabawę można powtórzyć, ale z zamianą ról. Od razu mogę Wam zdradzić, że będzie bardzo dużo śmiechu i zabawy 🙂

Propozycje zabaw01.04.2020 r.
1) Na rozgrzewkę mam propozycję zabawy w parach. Do tej zabawy możecie poprosić mamę, tatę, siostrę lub brata. Znacie tą zabawę, ponieważ już nie raz z Wami się w nią bawiłam w przedszkolu „ Dwóm tańczyć się zachciało” https://www.youtube.com/watch?v=RjNQT1KWtkE
2) Drodzy Rodzice pomóżcie zrobić kolejne zadanie, gdyż bez Waszej pomocy może być trochę nieoczekiwanego bałaganu🙂 – zróbcie obrazek wiosenny z ciastoliny. Do tego potrzebujecie: 3szklanki mąki, 0,5 szklanki soli, 2 łyżki oleju, 2 łyżki proszku do pieczenia oraz 1,5 szklanki ciepłej wody, kilka kolorów farby. Również dołączę filmik, jak krok po kroku wszystko robić https://www.youtube.com/watch?v=CGFerj10s9Q&fbclid=IwAR16sWb1ksQ4J7Z4Ne7BV9sGO4jkDgyYG8N7eLhYbcATEZJFqVoEkrKg8Tk&app=desktop
3) Dzisiaj będziecie mieli wyjątkowe zadanie. Dzisiaj obchodzimy „Prima Aprilis”, czyli dzień żartów i kawałów.

Propozycje zabaw02.04.2020 r.
1) Drodzy Rodzice przeczytajcie wiersz pt. „ Wiosenny kwiatek: Krzysztofa Sąsiadka łącznie z pokazywaniem ( Załącznik nr2)
2) Możecie wykorzystać wczorajszą ciastolinę do tworzenia różnych rzeczy związanych z ogrodnikiem i jego pracą. Inwencję twórczą zostawiam Wam moi Kochani, gdyż wiem, że macie bardzo duuuuużą wyobraźnię.
3) jeśli będziecie mieli jeszcze siły możecie pobawić się całą rodziną w „Pomidora” .

Zabawa polega na tym, że jedna osoba mówi, np. że masz brudną bluzkę, a Twoim zadaniem jest odpowiedzieć „ Pomidor”. Jak będziesz się śmiał/a  oddajesz jeden „fant” (rzecz, którą masz na sobie, np. kapeć. Wygrywa osoba, która nie straci żadnej rzeczy, bądź ta, która straci najmniej rzeczy. Powodzenia!

Propozycje zabaw02.04.2020 r.
1) jeśli jest to możliwe – przebież się za dżdżownicę, czyli na kolor żółty, albo brązowy.
2) pobawcie się w „Idą dżdżownice”- zabawa z elementem czworakowania. Na hasło: Dżdżownice śpią w ziemi! Leżysz swobodnie na brzuchu. Na hasło: Idą dżdżownice! Przechodzisz w ustawienie do czworakowania i poruszasz się do przodu, najpierw ręce, aż do momentu wyprostowania całego ciała. Później nogi dochodzą, aż plecy zrobią koci grzbiet.
3) Po tak intensywnym dniu, porwij kartkę na małe kawałeczki (to będą płatki kwiatka) i przenoś je z jednej zielonej łąki (kartki) na drugą.

Załączniki


Witamy Nasze Kochane Motylki!

Kochane Maluszki, super wywiązaliście się z zadań i zabaw powierzonych Wam     w zeszłym tygodniu. Dzisiaj rozpoczyna się  nowy tydzień a wraz z nim nowe zadania. Tematyką tego tygodnia będą  „Tajemnice książek”.

30.03.2020 r. – poniedziałek „Moje ulubione książki”

  1. Zachęcamy Nasze Maluszki do wyszukania w domu swoich ulubionych książeczek i zrobienie małej biblioteczki w swoim pokoju.
  2. Wiersz „Moje książki”. Proszę rodziców o przeczytanie dzieciom wiersza i porozmawianie na jego temat: np. O czym jest? Dlaczego warto mieć w domu książeczki? Co trzeba zrobić, zanim weźmiemi do ręki książeczkę? Jak  prawidłowo obchodzić się z książkami?

„Moje książki”

Moje książki kolorowe
stoją równo na półeczce.
Myję ręce i oglądam
kartkę po karteczce.

Czasem książki czyta mama,
bo ja nie potrafię sama.
Z książek wiele się dowiecie
O szerokim, pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach,
o dalekich krajach też.
Wszystko w książce jest zamknięte,
więc ją w ręce bierz.

  1. „Książki na miejsce”- posegregujcie książeczki na swoich półeczkach rosnąco lub malejąco.
  2. 03.20102 r. wtorek – „Jak powstaje papier?”
  3. Z skąd się bierze papier? Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=xdfpRSZVgFI
  4. Zabawa z papierem.

Potrzebujemy kartki papieru. Sprubujcie zwinąć kartkę w rulon z którego powstanie luneta. Czy Wam się udało? Jeśli tak, poobserwujcie przez nią krajobraz za oknem. Ja zaobserwowałam wiosenne kwiatki i lecące ptaszki. A Wy co zobaczyliście?

  1. Poćwiczymy rączki i rzuty do celu? Przygotujcie kilka kartek gazety. Zróbcie z nich papierowe kule. Kiedy będą gotowe, ustawcie miskę w odległości 1 m i Start! Rzucamy do celu! Kto trafił?
  2. 04.2020 r. środa- „Lubię czytać- w bibliotece”
  3. „Moja biblioteczka”- spójrzcie na swoją domową biblioteczkę i wybierzcie ulubioną książkę. Poproście osobę dorosłą o przeczytanie. Porozmawiajcie o niej. Kto jest głownym bohaterem? Itp.
  4. „Zakładka do książki” – Drogie Motylki sprubójcie zrobić zakładkę do Waszych ulubionych książeczek. Przydadzą Wam się: kolorowe kartki, nożyczki, wstążki, klej … itp. Do dzieła!
  5. Zachęcam Was również do posłuchania piosenki „Piosenka o książeczce” Ewa Bem https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U.

Może ktoś z Was chciałby nam zaśpiewać?

  1. 04. 2020 r.-czwartek- „Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci”- w księgarni

Dzisiaj obchodzimy Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci, z tej okazji pobawimy się w zabawy badawcze. Dzisiaj jest również Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Bardzo  chciałabym, abyście dzisiaj założyli coś niebieskiego– na znak solidarności z osobami z autyzmem.

  1. Porównywanie książek- wybieżcie dwie książki z półki, następnie porównajcie ich ciężar. Krórą książkę ciężej jest podnieść? Użyjcie określeń cięższa, lżejsza, taka sama.
  2. Zabawa „Gdzie schowała się książeczka?” Potrzebujecie: książki, krzesła. Drodzy Rodzice, poproście swoje dziecko, by schowało swoją książkę: – pod krzesłem, – obok krzesła, – na krześle, – przed kszesłem, – za krzesłem. W ten sposób dzieci poznają orientaję w przestrzeni względem innych przedmiotów.

3.04.2020 r. piątek- „Kolorowe książeczki”

Na początek proponuję trochę się poruszać.

  1. „Z książką na głowie” Jest to nic innego jak wyścigi z książką na głowie. Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami, bo podczas zabawy niejednokrotnie spadnie z głowy. Spróbujcie: – przejdź z książką po krawędzi dywanu,                                                                                                     – obróć się z książką na głowie,                                                                                                                – przejdź bokiem przez długość swojego pokoju.                                                                                Komu się udało?
  2. „Szpital chorej książki”- spójrzcie na swoje półki z książkami. Czy jest tam jakaś „chora” książka? Jeśli tak, wspólnie z rodzicami naprawcie uszkodzone książeczki. Dzięki temu posłużą Wam jeszcze na długie lata, a może przejdą na następne pokolenia.
  3. Drogie Motylki zróbcie (w miarę możliwości) pracę plastyczną związaną z naszą tematyką, może być samodzielnie narysowana, wyklejona, namalowana farbami… książka, jakaś postać z bajki, kolorowanka itp. Przesyłam Wam kilka propozycji do wykonania.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/chlopiec-w-kippah-z-ksiazka

https://pl.pinterest.com/pin/550987335657109862/

Zachęcamy Was Kochane Motylki do wykonania powyższych zabaw i podzielenia się z nami, wysyłając nam zdjęcia.

Pozdrawiamy

Wychowawczynie z gr. Motylki


PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI  4-LETNICH  30.03.2020r.- 03.04.2020r.

DRODZY RODZICE, KOCHANE PSZCZÓŁKI!

TEMATYKA NA TYDZIEŃ: ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

30.03.2020r. TEMAT: JAK WYGLĄDA WIEŚ?

1.„Ptak Nijaki” – słuchanie i improwizacja ruchowa do piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=CMuwIITREbM

  1. „Co robi rolnik?”, „Jak wygląda wieś?” – próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i ilustracji.https://przedszkouczek.pl/2019/03/29/zwierzeta-na-wsi/
  2. Stary Donald farmę miał – zabawa przy piosence. Doskonalenie pamięci słuchowej

i ruchowej. https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c

  1. Chętne dzieci wykonanie krówki z papierowych kół.

https://zszywka.pl/p/krowa-origami-8995916.html

31.03.2020r. TEMAT: GDZIE MIESZKAJĄ KROWA, KOŃ, ŚWINIA, KURA?

  1. „Kogo mogę spotkać na wsi?” – opowieść ruchowa. Poszerzenie wiedzy dzieci na

temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.

https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30

  1. „Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?” – próba odpowiedzi na pytanie na

podstawie doświadczeń dzieci i filmu. www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

  1. „Zwierzęta wsi”- przyklejenie zwierząt na wiejskim podwórku.

file:///C:/Users/Seba/Downloads/2051.pdf

  1. Zwierzęta i ich cienie”- dopasowywanie zwierząt do ich cieni. file:///C:/Users/Seba/Downloads/4754.pdf

01.04.2020r. TEMAT: PODWÓRKOWA ORKIESTRA

  1. „Jak robi krowa, jak robi koń?” – zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich. Rozwijanie aparatu mowy u dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

2.„Labirynt z kurką”- doprowadzenie kury do kurczaczków.

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-OFGvclLjpbI%2FVv7XYL4oOKI%2FAAAAAAAAHnw%2Fx8dB8Ws-6Q4y2Vu9nM3ah_iFOdP8KtDOg%2Fs1600%2Fkura.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fmaluchwdomu.pl%2F2016%2F04%2F10-darmowych-labiryntow-dla-dzieci-do.html&tbnid=XJ51R6BHs2w78M&vet=12ahUKEwinnIelwb_oAhXD5BQKHfpjBhEQMygGegUIARCXAg..i&docid=rbFwwlte-4J8rM&w=1500&h=1128&q=labirynt%20kura&ved=2ahUKEwinnIelwb_oAhXD5BQKHfpjBhEQMygGegUIARCXAg#h=1128&imgdii=s-nHSTHwTKAI8M:&vet=12ahUKEwinnIelwb_oAhXD5BQKHfpjBhEQMygGegUIARCXAg..i&w=1500

3.Słuchanie wiersza „Dzień na wsi” Dominika Niemiec. Kształtowanie postawy odpowiedzialności i troski o zwierzęta. ( film na Fcb )

Rozmawia z dziećmi na temat wiersza: – O jakim miejscu była mowa w wierszu? – O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie? – Jak trzeba zadbać o zwierzęta? – Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta? – Czy praca na wsi jest lekka, przyjemna?

  1. „Marchewki dla królików” – praca techniczna.

https://www.google.com/search?q=pracaplastyczna.pl+marchewka&tbm=isch&ved=2ahUKEwjJ3PuXwr_oAhWWBGMBHTuADB0Q2-cCegQIABAA&oq=pracaplastyczna.pl+marchewka&gs_lcp=CgNpbWcQA1CflgFYwqsBYOesAWgAcAB4AIAB7QGIAaMNkgEFMC41LjSYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sclient=img&ei=Bn6AXsnBH5aJjLsPu4Cy6AE&bih=553&biw=1242#imgrc=V7bH5TjJvZoUAM

02.04.2020r. TEMAT: CZYJE TO JAJKO?

  1. „Czyje to jajko?” – rozmowa na temat wielkości jajek na podstawie doświadczeń

dzieci. Rozwijanie procesów spostrzegania.

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

  1. „Zróbmy pastę!” – wspólne wykonanie pasty jajecznej. Wyrabianie nawyku częstego

i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i konsumpcją posiłków.

Przepis: Jajko ugotować na twardo i widelec. Dokładnie rozgnieść jajko widelcem. Gdy jajka są już rozgniecione, dodać majonez i mieszać dokładnie składniki w dużej misce. Dzieci mogą nakryć do stołu: przygotowują serwetki, talerzyki. Smarujemy chleb pastą jajeczną Po zjedzeniu kanapki dzieci sprzątają po posiłku, wycierają stoły.

  1. „Jajko” – masaż relaksacyjny.. Ćwiczy rodzic z dzieckiem. Siadamy jedno za drugim, Rodzic czyta wierszyk, mówiąc i pokazując, jakie ruchy ma wykonywać dziecko na plecach dorosłego.

 A to co? A to co? Jajko drogą szło. Dzieci stukają palcami od dołu pleców ku górze.

Napotkało „patelnię”. Na czubku głowy robią okrężny ruch dłonią zakończony lekkim stuknięciem.

 I udaje jajecznicę. Wykonują ruch gładzący od czubka głowy ku dołowi.

03.04.2020r. TEMAT: JAK POWSTAJE SER!

  1. „Jak powstaje ser!” – oglądanie ilustracji i filmu.

https://chomikuj.pl/boja45/zachomikowane/historyjki+obrazkowe/jak+powstaje+ser

https://www.youtube.com/watch?v=zPllTlQnhF4

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.edukacyjna.pl%2F5471-home_default%2Fplansze-edukacyjne-jak-dawniej-robiono-maslo-i-ser-skad-sie-bierze-mleko-i-przetwory-mleczne.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.edukacyjna.pl%2Fplansze-i-tablice-demonstracyjne%2F21989-plansze-edukacyjne-jak-dawniej-robiono-maslo-i-ser-skad-sie-bierze-mleko-i-przetwory-mleczne.html&tbnid=SJCECcI3QydMiM&vet=12ahUKEwjdzKm_vr_oAhVPSxoKHfIMDD0QMygGegUIARDiAQ..i&docid=JhW1yy-ujHUxBM&w=250&h=250&q=ser%20jak%20powstaje&hl=pl&ved=2ahUKEwjdzKm_vr_oAhVPSxoKHfIMDD0QMygGegUIARDiAQ

  1. „Co nam dają zwierzęta?” Przyjrzyjcie się tym ilustracji. Co przedstawia? Jakie produkty uzyskujemy od danego zwierzęcia? https://stylowi.pl/51652776
  2. Zabawy paluszkowe: „Kot”, „Pszczółka”

www.youtube.com/watch?v=xaf9qPkQwA8   www.youtube.com/watch?v=CJQFV_i3BFI

Zadanie dla chętnych:

  1. Konkurs fotograficzny „Zwierzę z podwórka” (zdjęcia przesyłamy do piątku)

2.Wykonanie pasty jajecznej (zdjęcia przesyłamy do piątku)

Życzymy miłej zabawy! Drodzy Rodzice  przesyłajcie zdjęcia co robią wasze pociechy !!!!!!!!!! Czekamy!!!

 


Drodzy Rodzice  i Dzieci !!!

Mimo zaistniałej sytuacji zamieszczamy  zagadnienia, które byłyby realizowane

w przedszkolu. Zapraszamy do zapoznanie się z tymi zagadnieniami i w miarę możliwości realizowanie ich.

                                                                                                Wychowawczynie z gr. Pszczółki

 PROPOZYCJE ZAJĘĆ

25-27.03 2020r. tematyka: Porządki w ogrodzie

25.03.2020r.  ŚRODA

  • „Co zasiejemy, a co posadzimy?” – próba odpowiedzi na pytanie na podstawie

rozmowy z rodzicem . Zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin, że kwiaty dzielą się na takie, które wyrastają z nasion, oraz na takie, które wyrastają z cebulek.

https://www.youtube.com/watch?v=VzncX4BD6P8

  • „Nasze kwiatki” – zasianie w doniczkach nasion kwiatów. Najpierw zasiejemy je do

doniczek, zostawimy na parapecie i dopiero później przesadzimy do ziemi, gdy będzie 

cieplej. ( zdjęcia kwiatów wraz z ich cebulkami: tulipan, narcyz, hiacynt, krokus,  

zdjęcia kwiatów wraz z ich nasionkami: bratki, aksamitek, rumianek, lewkonia)

  • Nauka piosenki „ Krasnoludki i groszek”

https://www.youtube.com/watch?v=siM_pQFD85w&fbclid=IwAR2NY4lthcrEH4w6lUnc9MVJtf4loMp18Wp8LZyH_CHhseNLjt6FuNPecak

  • „Kwiaty w ogrodzie” – Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami. Globalne

czytanie (wyrazy: tulipan, krokus, przebiśnieg, zawilec).

26.03.2020r. CZWARTEK

  • „Ptaszki” – zabawa muzyczno-ruchowa https://youtu.be/zn2ihUfMV_M
  • „Kto mieszka w tym jajku?” – próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Wandy Szuman Kurczątko.

https://www.youtube.com/watch?v=sMY7O3URwy4

  1. pyta dzieci: Czym ptaki się różnią od innych zwierząt? Jakie znacie ptaki? Jakiej wielkości jaja znoszą te ptaki? N. tłumaczy, że jaja różnych ptaków różnią się od siebie nie tylko wielkością, ale i kolorami. Podaje przykłady i pokazuje zdjęcia: kos – jaja ciemnoniebieskie w brązowe plamki, czajka – jaja jasnobrązowe w czarne plamki,
  • Chętne dzieci wykonanie figurki ptaka metodą płaskiego origami (z kolorowych

kół). https://www.youtube.com/watch?v=UrnKU2W7L9k

PIĄTEK 27.03.2020r.

  • „Gdzie jest wiosna?” – rozmowa na temat oznak wiosny na podstawie doświadczeń

dzieci oraz zdjęć, filmu.

https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY        https://youtu.be/0J8-ca6vK_k

  • „Ile mam kwiatów?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic proponuje dziecku narysowanie ilustracji według instrukcji. Narysuj trzy bukiety. W pierwszym bukiecie narysuj trzy żółte kwiaty i dwa czerwone kwiaty. Ile kwiatów jest razem? W drugim bukiecie narysuj jeden niebieski kwiat i pięć czerwonych. Ile kwiatów jest razem? W trzecim bukiecie narysuj dwa kwiaty fioletowe i cztery kwiaty żółte. Ile kwiatów jest razem? •
  • Przyjście wiosny – słuchanie wiersza Jana Brzechwy. https://youtu.be/IK7I3VNDCBk

Pytania do wiersza: Jakie zwierzęta rozmawiały o przyjściu wiosny? Jak wygląda wiosna? Co pojawia się na wiosnę?

 ZADANIA  DLA CHĘTNYCH : założenie hodowli fasoli w słoiku, wykonanie  pracy    

 plastyczne „Krokusy” – dowolna technika                        (CZEKAMY NA ZDJĘCIA!!!)     


Propozycje zabaw dla dzieci 5-letnich 25.03-27.03.2020 r.

Drodzy Rodzice, kochane Sówki!

W tym tygodniu tematem przewodnim będzie: „Wiosna”.
Propozycje zabaw 25.03.2020 r.:
1) zabawcie się w „Wiosennych detektywów” i znajdźcie w domku przedmioty w kolorze zielonym
2) jeśli dziecko potrafi – policzcie je razem i spróbujcie pogrupować wg kategorii (zabawki/ubrania/rośliny itp.)
3) jeśli to możliwe – ubierzcie się na zielono
4) zachęćcie dziecko do narysowania portretu pani Wiosny ; jeśli dysponujecie drukarką – możecie wydrukować kolorowankę 
5) Zatańczcie razem do piosenki Majki Jeżowskiej. Piosenka do odsłuchania na oficjalnym kanale Majki https://www.youtube.com/watch?v=2wgSEPqkPAI

Do dzieła Kochani! 

Propozycje zabaw 26.03.2020 r.
1) Drogi Rodzicu przeczytaj wiersz Jana Brzechwy pt. „Wiosenne porządki” http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_w05.html .

Teraz kolej na Ciebie – posprzątaj w domku tak, jak potrafisz  
2) Załóż wiosenną hodowlę szczypiorku https://rytmynatury.pl/jak-wyhodowac-szczypiorek-tak-dla-z…/ LUB fasoli https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ ALBO ziemniaka http://frajdap.blogspot.com/2016/04/ziemniak-z-parapetu.html
3) Powiedz Mamusi/Tatusiowi/Babci coś miłego. Niech twoje słowa rozgrzeją ich serca jak wiosenne słoneczko

Propozycje zabaw 27.03.2020 r.
1) Dzisiaj czas na muzykowanie. Wykonaj instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego w domu. Może to być pusta butelka wypełniona grochem, blaszana pokrywka – co tylko podpowie ci wyobraźnia. Poproś mamusię/tatusia, aby usiedli wygodnie i wykonaj wiosenny koncert 🙂
2) Obejrzyj krótki filmik edukacyjny i spróbuj zapamiętać jak najwięcej nazw wiosennych ptaków lub kwiatów https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
Jaka jest Twoja ulubiona oznaka wiosny?
3) Zadbaj o zdrowie – zjedz ulubiony owoc lub warzywo. Jaki ma smak? Słodki, kwaśny, a może gorzki?
4) Zrób śmieszna minkę. Poproś mamusię/tatusia, aby spróbowała zrobić taką samą. Stańcie razem przed lustrem i popatrzcie na siebie podczas wykonywania zabawy- będzie duuuuuuuuuużo śmiechu!